24/9/10

82,30 € = El preu de ser patriòtic

Fins ara sempre m’havia preguntat quin era el cost reial de parlar en català a l’estil de València com deia l’Ovidi, fins ara sempre havia dubtat que la censura mediàtica de la meva terra, els xanxullos continus en contra del valencià i de qui ossa a practicar-lo i el boicot a tot allò etiquetat o possible de ser tildat de massa català fos el veritable cost a assumir. Tot això ja és molt evident i per desgràcia n’estic ben acostumat, així que no les tenia totes en mi com per a pensar que sols amb aquestes conseqüències pagaria el preu d’estimar la llengua que ja parlaven els meus avantpassats...ja sabia jo que ací no s’acabava tot, no.

Avui, però, ho he vist clar. 82,30 €, aquest és el preu que he hagut de pagar per ser coherent en les meves idees, per que si amics i amigues, en aquesta vida tot es paga i més ara, fins i tot per ser i viure amb un mínim de coherència. 82,30 €, aquest és l’import que se n’ha anat de la meva butxaca per voler comprar al supermercat BonPreu, una cadena de botigues d’alimentació que com vaig escoltar aquesta setmana a la radio s’ha compromès amb la Conselleria de Cultura i Mitjans de Comunicació, a fomentar l’ús del català posant cançons justament en aquesta mateixa llengua en un 60% del seu fil musical, afegint un nou granet de sorra al que ja feien amb l’etiquetatge dels seus productes i la retolació, en català, dels seus centres.

82,30 € que piquen a final de mes i més si no tenies previst despendre’t d’ells, almenys no tan prompte, però és el que té aparcar el cotxe en un lloc que no tocava i que la grua faci la seva feina....ja podia haver anat al Carrefour o al Mercadona que si tenen pàrking per als clients, però per desgràcia també tenen productes de les marques “Discount” i “Hacendado” retolats en 7 llengües i cap d’elles és el català. 82,30 € és el que val tenir unes idees. Sóc coherent si, però també tinc la sensació que sempre acabe escaldat, gràcies que almenys la multa i la taxa estava en català, perque no estava al País Valencià que si no ni això.

1 comentari:

  1. El sereno s'ha perdut29/9/10 18:14

    Deuries obrir un compte corrent per a que tots puguerem fer-te donacions per tal d'ajudat-te a sufragar la despesa de ser patriòtic, així tots també podrem ser-ho, de patriòtics.
    Tens un parell de doblons a la teua disposició.

    ResponElimina