20/3/09

I a mi qui em protegeix de l'església?

Fa algun dies que volia parlar de la "campanya de publicitat" que ha llançat l’església per a suposadament anar en contra de l’avortament. I dic suposadament per que en veure-la no em queda molt clar que s’està anunciant, la veritat. Quan vaig veure per primer cop l’anunci creia que anunciaven "dodotis" per això del xiquet, després em vaig fixar millor i no, potser era un anunci per adoptar un linx com animal de companyia?. Més tard vaig veure un detall, a la foto del linx hi ha un segell que posa "lince protegido", ja ho entenc! és una campanya de Greenpeace segur! - em vaig dir-..ahhh pues em sembla que tampoc! Després de quedar-me mirant l’anunci al llarg de mitja hora més, em vaig fixar en l’eslògan "¿y yo? protege mi vida" ahí ja em vaig descol·locar del tot...s’anunciava una empresa de seguretat?, un buffet d'advocats?, una marca de condons?, de navalles d'Albacete? el Cirque du Soleil?...ni idea!

La qüestió és que al telenotícies em vaig assabentar que aquesta publicitat es tractava d’una campanya de l’església en contra de la llei d’avortament. Ahhhhhh ara entenc el concepte!. Que hàbils són els beatos aquestos. Utilitzen la consciència social per protegir l’espècie del "linx ibèric" per a vincular-lo amb un fet que sols ells defensen i creuen, el no a l'avortament total. Per cert, una publicitat que paguem entre tots!...el graciós del cas és que, per començar i segons ha comentat des de fonts de l'Estació Biològica de Doñana, l’espècie de linx que apareix a la foto no és pas ibèric, que és el que es troba amenaçat, si no que es tracta d’una espècie de linx eurasiàtic o boreal que no pateix per l’extinció i que no hi ha cap exemplar a l'estat espanyol. A més aquesta comparació no és del tot correcta, un nadó grosset, guapet, blanquet i rialler no està pas en perill d’extinció, potser si hagueren posat un dels milions de xiquets que moren diàriament a l'Àfrica o Centreamèrica per fam, guerres, malnutrició i malalties hereditàries (recordem que l’església no permet l’ús del preservatiu per a preservar la família) seria molt més creïble l'anunci. De totes formes ni així, per que mentre hi hagen gent de l'opus disposats a reproduir com conills, l’espècie està salvada!...Menys mal, ja estava patint! Per no dir que la foto correspon a un nen de més d’un any i que res té a veure amb un embrió amb alguna malaltia o anomalia. O per no dir tampoc que quan es parla de nens i església, aquests últims eixen malparats....

Per tot plegat aquesta publicitat és pot definir com enganyosa, d’acord amb la llei general de la publicitat (Llei 34/1988, de 11 de novembre de 1988. Articles 4 i 5). I com que és una publicitat il·lícita jo m'oferisc a recomanar un canvi publicitari, jo posaria en compte d’un xiquet, la foto d’una monja o un cura que això si que està en perill d’extinció reial, i si no, sempre podem recomanar canviar, tot d'una, el concepte, el missatge i l’eslògan publicitari, per aquest altre "Allunyeu els vostres rosaris dels nostres ovaris", molt més acord amb la realitat de la societat actual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada